Απόσπασμα προδημοσιευθέν από συνέντευξη στο αυριανό Βήμα της Κυριακής:
Αλέκος Παπαδόπουλος: Το «ναι» είναι Γολγοθάς, το «όχι» είναι συντριβή
Σε τι διαφέρει ένας "Γολγοθάς" από μια "συντριβή"; Σε ένα και μόνο, στη βεβαιότητα της Ανάστασης. Βεβαιότητα! Όχι "προοπτική". Εάν δεν υπάρχει αυτή η βεβαιότητα, τότε κάλιστα θα μπορούσε να ανοίξει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, μήπως είναι προτιμότερη η συντριβή. Σκέψου λίγο το μαρτύριο της σταύρωσης, και νομίζω θα αναρωτηθείς, μήπως είναι πράγματι προτιμότερο να σου λιώσουν το κεφάλι επί τόπου με ένα ρόπαλο να τελειώνεις.
Σε τι εδράζεται η βεβαιότητα της Ανάστασης; Σε τίποτα το ορθολογικό, σε τίποτα από αυτά που ο νεωτερικός κόσμος θα ήταν ανοιχτός να παραδεχτεί. Βασικά είναι αυθύπαρκτη βεβαιότητα ("ξεκάρφωτη"), και απλώς αν θέλαμε να εμβαθύνουμε θα λέγαμε ότι εδράζεται στο και τρέφεται από το εκκλησιαστικό βίωμα. Άλλο θέμα που ο νεωτερικός κόσμος δεν θα ήταν ανοιχτός να συζητήσει - και άλλωστε μάλλον σε κυκλική λογική οδηγούμαστε: η Εκκλησία υπάρχει επειδή έλαβε χώρα η Ανάσταση και η βεβαιότητα της πίστης στην Ανάσταση τρέφεται από το εκκλησιαστικό βίωμα. Έτσι λέμε, κανένας γνήσιος ορθολογιστής δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρει σοβαρά όλα αυτά. Η κυκλική λογική είναι ορθολογικώς κενολογία. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μεταφυσικά "πράματα", για μεταφυσικού τύπου βεβαιότητα.
Έπεται αβίαστα ότι για να προκρίνει ένα "Γολγοθά" κανείς από μία "συντριβή", αν ξέρει τι λέει, θα πρέπει να έχει μια μεταφυσικού τύπου βεβαιότητα / πίστη σε κάποιου μεταφυσικού - μεσσιανικού τύπου Ανάσταση - που μπορεί να αργήσει, μπορεί να μην αργήσει, αλλά πάντως ΘΑ ΕΡΘΕΙ, χωρίς καμιά αμφιβολία. Ε, δεν έδωσα εγώ τη συνέντευξη, ίσως θα έπρεπε ο συνεντευξιαζόμενος να είχε αποσαφηνίσει σε τι έγγειται η εν λόγω πίστη. Προφανώς υποννοώ ότι πρόκειται για τη μεταφυσικού τύπου πίστη στο ευρώ και την ΕΕ που είναι τόσο διαδεδομένη γύρω μας, και μάλιστα (αλλά φυσικά όχι μόνο) μεταξύ ανθρώπων που απορρίπτουν τη δική μας πίστη στην Ανάσταση του Κυρίου!
Όπως η δική μας, έτσι και η δική τους πίστη, δε στέκει με κριτήρια ορθού λόγου. Και τουλάχιστον εμείς, και το ξέρουμε και το φωνάζουμε κοντά δυο χιλιάδες χρόνια τώρα, από εποχής του "Ιουδαίοις μεν σκάνδαλον, Έλλησι δε μωρίαν".
Αλέκος Παπαδόπουλος: Το «ναι» είναι Γολγοθάς, το «όχι» είναι συντριβή
Σε τι διαφέρει ένας "Γολγοθάς" από μια "συντριβή"; Σε ένα και μόνο, στη βεβαιότητα της Ανάστασης. Βεβαιότητα! Όχι "προοπτική". Εάν δεν υπάρχει αυτή η βεβαιότητα, τότε κάλιστα θα μπορούσε να ανοίξει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, μήπως είναι προτιμότερη η συντριβή. Σκέψου λίγο το μαρτύριο της σταύρωσης, και νομίζω θα αναρωτηθείς, μήπως είναι πράγματι προτιμότερο να σου λιώσουν το κεφάλι επί τόπου με ένα ρόπαλο να τελειώνεις.
Σε τι εδράζεται η βεβαιότητα της Ανάστασης; Σε τίποτα το ορθολογικό, σε τίποτα από αυτά που ο νεωτερικός κόσμος θα ήταν ανοιχτός να παραδεχτεί. Βασικά είναι αυθύπαρκτη βεβαιότητα ("ξεκάρφωτη"), και απλώς αν θέλαμε να εμβαθύνουμε θα λέγαμε ότι εδράζεται στο και τρέφεται από το εκκλησιαστικό βίωμα. Άλλο θέμα που ο νεωτερικός κόσμος δεν θα ήταν ανοιχτός να συζητήσει - και άλλωστε μάλλον σε κυκλική λογική οδηγούμαστε: η Εκκλησία υπάρχει επειδή έλαβε χώρα η Ανάσταση και η βεβαιότητα της πίστης στην Ανάσταση τρέφεται από το εκκλησιαστικό βίωμα. Έτσι λέμε, κανένας γνήσιος ορθολογιστής δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρει σοβαρά όλα αυτά. Η κυκλική λογική είναι ορθολογικώς κενολογία. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μεταφυσικά "πράματα", για μεταφυσικού τύπου βεβαιότητα.
Έπεται αβίαστα ότι για να προκρίνει ένα "Γολγοθά" κανείς από μία "συντριβή", αν ξέρει τι λέει, θα πρέπει να έχει μια μεταφυσικού τύπου βεβαιότητα / πίστη σε κάποιου μεταφυσικού - μεσσιανικού τύπου Ανάσταση - που μπορεί να αργήσει, μπορεί να μην αργήσει, αλλά πάντως ΘΑ ΕΡΘΕΙ, χωρίς καμιά αμφιβολία. Ε, δεν έδωσα εγώ τη συνέντευξη, ίσως θα έπρεπε ο συνεντευξιαζόμενος να είχε αποσαφηνίσει σε τι έγγειται η εν λόγω πίστη. Προφανώς υποννοώ ότι πρόκειται για τη μεταφυσικού τύπου πίστη στο ευρώ και την ΕΕ που είναι τόσο διαδεδομένη γύρω μας, και μάλιστα (αλλά φυσικά όχι μόνο) μεταξύ ανθρώπων που απορρίπτουν τη δική μας πίστη στην Ανάσταση του Κυρίου!
Όπως η δική μας, έτσι και η δική τους πίστη, δε στέκει με κριτήρια ορθού λόγου. Και τουλάχιστον εμείς, και το ξέρουμε και το φωνάζουμε κοντά δυο χιλιάδες χρόνια τώρα, από εποχής του "Ιουδαίοις μεν σκάνδαλον, Έλλησι δε μωρίαν".
Περί εκλογών θα υπάρξει τοποθέτηση;
ΑπάντησηΔιαγραφή